Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Droni in leteči avtomobili bodo povzročili največjo spremembo

01 junij 2020

Diplomirana elektroinženirka, nekdanja evropska komisarka za promet in ambasadorka projekta Inženirke in inženirji bomo! Mag. Violeta Bulc, v intervjuju za Finance o priložnostih na področju prometa. Mobilnost odpira nove možnosti poklicev prihodnosti.

Nataša Koražija, novinarka Financ (NK): Med vodenjem prometnega resorja so vam predstavljali različne inovacije, ki naj bi spremenile panogo. Katera od teh sprememb se vam zdi najpomembnejša?
Največja sprememba se bo zgodila, ko bo zaživel urbani aviacijski prostor – ko se bodo začeli uporabljati droni in leteči avtomobili. Evropa je tu prva, imamo pripravljen celoten regulatorni okvir na ravni EU, pripravljena so vsa implementacijska pravila, končali smo testiranje, pri katerem je bilo vključenih šest držav članic in vsi različni deležniki. Evropska agencija za varnost v letalstvu je že dala osnutek varnostne politike, ki je že v obravnavi.

NK: Ampak to ne bo rešitev za množični transport – denimo v desetmilijonskem mestu?
Ne, ampak bo pa to zelo spremenilo urbano mobilnost. Ravno desetmilijonska mesta to potrebujejo. Po zraku ni treba graditi infrastrukture, promet pa je mogoče voditi na več različnih višinah. Prva naloga pa je najti rešitve za varnost. V klasični aviaciji je osrednja točka razvoja varnost. Urbani aviacijski prostor tudi ne sme ogroziti varnosti klasične aviacije.

Drugo veliko prelomnico pomenita razvoj multimodalnih storitev in digitalizacija, ki bo pripeljala do avtonomne vožnje. V prometu imamo dve vzporedni revoluciji, ena je zelena, druga je digitalna in obe sta se časovno prekrili, zato so tudi proizvajalci v zahtevnem položaju in čutijo pritisk, ker se hkrati prebuja kultura razumevanja negativnih eksternih stroškov.

Prav cestni promet je edina oblika prometa, kjer v prvem planu nista bila varnost in človek, temveč svoboda gibanja in avto. Zato imamo toliko smrtnih nesreč. Kdo bi dovolil, da bi imeli vsak teden resno železniško nesrečo, v kateri bi vsi na vlaku umrli, ali pa, da bi vsak teden strmoglavil po en airbus? Na cestah pa imamo v EU 25 tisoč mrtvih na leto in to sprejemamo. Zdaj se premikamo v smeri, da umestimo varnost v cestnem prometu med človekove pravice.

Več: https://manager.finance.si/