Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Kot družba ne znamo približati poklica inženirja

03 junij 2021

predsódek 1 -dka m (ọ̑) negativen, odklonilen odnos do koga ali česa, neodvisen od izkustva (SSKJ)

V torek, 1. junija, je v soorganizaciji kompetenčnega centra IKT podjetij (KOC IKT) in projekta Inženirke in inženirji bomo! potekala okrogla miza z naslovom Vezja predSTEMsodkov. Rdeča nit okrogle mize so bili predsodki, ki na karierni poti spremljajo ženske na področjih STEM in znižujejo privlačnost IKT študijev, poklicev in podjetij.

Jasna Hengović, razvijalka programske opreme v podjetju Cosylab in Inženirka leta 2020, je že uvodoma poudarila, da so predsodki ena izmed večjih težav današnje družbe. S prvimi predsodki, se je srečala že v osnovni šoli, ko zaradi svojega spola ni smela obiskovati krožka programiranja, danes pa se sooča z bolj prikritimi predsodki, ko jo kot dekle ne jemljejo kot kompetentnega sogovornika: »Te predsodke moramo kot družba prerasti. To lahko naredimo s tem, da pokažemo vzore žensk, ki so na IKT področjih dovolj kompetentne, izobražene in samozavestne.«

Teja Primožič, študentka Fakultete za računalništvo in informatiko Univerze v Ljubljani, je opozorila, da se predsodki začnejo pojavljati že pri starših, ki ne razumejo, da so ženske lahko inženirke, dobre v svojem poklicu, hkrati pa ostanejo ženstvene. Zato je ozaveščanje vseh vključenih ključnega pomena: »Staršem, svetovalnim delavcem, profesorjem, vsem, ki imajo vpliv pri odločanju mladih za karierno in študijsko pot, je potrebno pokazati, da je 'kul' biti inženirka, da lahko delaš super stvari in da to delo ni omejeno na spol.«

Tudi Jernej Pintar, direktor Tehnološkega parka Ljubljana, je poudaril, da je potrebno mladim kazati zglede inženirskega poklica: »Inženirke pogosto omenjajo zgled, pogosto v družinskem krogu. Problem je, da mladi tekom šolanja vidijo učitelja, zdravnika, policaja. Ne vidijo pa inženirja v njegovem delovnem okolju. Kot družba ne znamo približati poklica inženirja.«

Rok Capuder, ustanovitelj Zavoda 404, z mladimi dela na tehničnih projektih. Predsodke opaža predvsem pri starših, ki svojim hčerkam namignejo, da tehnični programi niso namenjeni puncam. Meni, da je to tudi izvor predsodkov, s katerimi se soočamo: »Menim, da osnovnošolci in dijaki sami po sebi tega predsodka nimajo, ampak jim ga vcepi družba. Bolj kot jih bomo vzpodbujali, da se odločijo za poklic, ki jih navdušuje, bolj bomo te predsodke razbijali in vedno bolj brezpredmetna bodo postajala vprašanja o ženskih in moških poklicih. Naloga podjetij je, da mlade, ki pokažejo nek entuziazem, vzpodbujajo, da te mladostniške cilje tudi dosežejo. Stvar, do katere čutiš entuziazem, te potem drži celo življenje.«

Posnetek okrogle mize si lahko ogledate na tej povezavi.