Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Dan talentov: bodoči predsedniki in predsednice

13 september 2021

V okviru projekta PODVIG je v četrtek, 9. septembra potekala delavnica razvoja kompetenc podjetnosti znotraj pouka projektnega tima START-KIT. Na delavnici je Alenka Bizjak, učiteljica in mentorica na Gimnaziji Kranj je skupaj s trenutnimi in bivšimi dijaki predstavila dogodek, ki poteka pod okriljem projekta Inženirke in inženirji bomo, Dan talentov.

Rastel je projekt, rasli so dijaki
Alenka Bizjak je predstavila razvoj dogodka od prvih začetkov, ki segajo v leto 2012, do danes. Od prvega omizja z inženirji na šoli, do organizacije letošnjih pogovorov s 30 gosti, v Zoom okolju. Pomembno je bilo, da so mladi imeli ideje in bili slišani. Tako je letošnjim gostom prisluhnilo že več kot 500 gimnazijcev iz cele Slovenije. Z dogodkom so presegli meje svoje gimnazije. Ob organizaciji dogodka so se mladi mnogo naučili in pokrili skoraj celoten nabor kompetenc podjetnosti. Bizjak je povedala: »Na prvih dogodkih smo zelo improvizirali, potem je bilo vsako leto bolje. Dijaki so ob organizaciji dogodka razvili veliko mero samostojnosti in hkrati samozavesti. Pomembno je bilo dijake malce zbrcati izven cone udobja. Rastel je projekt, rasli so dijaki.«

Leti izzivov 2020 in 2021
V letu 2020 so naredili tudi korak naprej in k sodelovanju povabili Tonija Cahunka, bivšega dijaka Gimnazije Kranj, ki je za dijake pripravil delavnico vodenja intervjuja in z njim posneli hudomušen video. Leto 2020 in potem izvedba v 2021 sta bila kar izziv, saj je bil prvoten načrt, da dogodek izvedemo v živo, pa nas je zapiranje države prehitelo. Tako, da smo dogodek prestavili na splet ob izjemni podpori vseh učiteljev na šoli in neustrašnimi dijaki, ki jim nobena ovira ni bila previsoka.

Ko si star 17 let, imaš idejo in te nekdo posluša
Na predstavitvi dogodka so sodelovali tudi dijaki, ki so bili del organizacijskih ekip pred leti in danes. Navdušenje nad projektom, nad izkušnjo in priložnostjo je bilo čutiti ne samo iz besed, temveč njihovih oči, ki so sijale iz ekranov.

Ana Roblek je delila svojo izkušnjo: »Ko si star 17 let, imaš idejo in te nekdo posluša, to je bilo za nas mlade, izjemno. Zame je bila to ena najlepših in najboljših izkušenj. Če pogledam nazaj, koliko smo se naučili ob organizaciji dogodka, še vedno ne morem verjeti. In česa vse smo se lotili, brez zadržkov. Če bi danes delali še enkrat, bi bilo drugače, več panike, več živčnosti, ker sedaj vemo kaj vse gre lahko narobe. Takrat tega nismo vedeli, zato nam je tudi vse kar uspevalo

Lana Kejžar: »Nam je bilo lažje, ker nismo bili prva generacija in je prejšnja z nami res delila svoje izkušnje, znanja in uvide. Tako smo veliko lažje in hitreje našli ideje za izboljšave in nadgradnjo

Hana Bujanović Kokot: »Timski duh, delo v skupinah, organiziranje časa, delegiranje nalog in še in še. To so stvari, ki smo se jih naučili, stvari, ki jih bomo prenesli naprej in s pridom uporabljali na naši nadaljnji poklicni poti. Tako so tudi dijaki, ki so sodelovali v organizacijskem odboru, imeli nekaj več od dogodka, ne samo spoznanje velika nabora poklicnih priložnosti na trgu dela. Zaupanje šole, podpora, ki smo je bili deležni, spodbujanje samostojnosti … neprecenljivo

Vito Grilc: »Dogodek 2020/21 je bil čisti presežek. Me je kar malo stisnilo, saj letos jaz prevzemam žezlo vodenja. Veliko dela nas čaka, da ponovno naredimo presežek

»Dober učitelj uči, najboljši pa navdihuje!«
Poslušalci, učitelji, mentorji so bili nad projektom navdušeni, predvsem pa nad odzivi sodelujočih dijakov. Vsi si želijo na svojih šolah uvesti podobne projekte, ki bodo po besedah Ane Mihelič: »Tako koristni za dijake in njihov karierni razvoj, kot za promocijo šole med dijaki in potencialno povišanje vpisov. Menim, da je izjemno kako so se dijaki angažirali in organizirali vse sami in hkrati zato tudi toliko bolj cenijo opravljeno delo

Ogromno pohval je seveda bila deležna tudi Alenka Bizjak, koordinatorka projekta. Kot je dejala Sonja Golob: »Dober učitelj uči, najboljši pa navdihuje!«

Odzive dijakov in slušateljev ter bojazni nekaterih je na koncu povzela Hana: »Občutenje nezmožnosti, povprečnosti med dijaki, je treba preseči pri celotnih generacijah. Dokler so mladi pasivni, ne vložijo nobenega dela, truda, energije v iskanje priložnosti, potem se res ne bo nič dalo, nič zgodilo. Vse kar je v resnici včasih treba znati oz. narediti je … stisniti pošlji