Navdušujemo za inženirstvo, tehniko, naravoslovje in inovativnost.


Na GZS nagradili mlade talente računalništva in informatike in mentorje, ki jim odpirajo poti

16 maj 2025

Na Gospodarski zbornici Slovenije je 9. maja, že tretje leto zapored potekala podelitev nagrade najboljšim slovenskim tekmovalcem s področja računalništva in informatike V ospredju dogodka so dijaki in študenti, ki s svojim znanjem, radovednostjo in vztrajnostjo premikajo meje digitalnega sveta. Mlade je nagovorila tudi Inženirka leta 2024, Rebeka Kropivšek Leskovar.

Na odru so se predstavili najuspešnejši tekmovalci, ki so prejeli priznanja za svoje dosežke, obenem pa smo izpostavili tudi trud, znanje in potencial vseh sodelujočih mladih talentov, ki soustvarjajo rešitve prihodnosti.

Vsak mentor si zasluži nagrado

Dogodek je otvoril Andrej Brodnik, predsednik komisije za tekmovanja pri ACM Slovenija, ki je podelil nagrade mentorjem in se jim zahvalil za ves njihov trud. Ob tem je poudaril, da bi si prav vsak mentor danes zaslužil nagrado: »Percepcija tekmovanj pri mladih je zelo raznolika – od zabave do dokazovanja kakovosti, in vsako tekmovanje mora na nek način zadovoljevati to celotno mavrico pričakovanj.«  

Opozoril pa je na resno pomanjkanje primerljive digitalne izobrazbe v slovenskem šolskem sistemu: »Tu smo strašansko kratki, kar ima za posledico, da so naši otroci povsem nekonkurenčni v primerjavi s svojimi vrstniki v tujini. Hkrati se poglablja razkorak med tistimi, ki si lahko kakovostno izobraževanje privoščijo, in tistimi, ki si ga ne morejo

Mladi naj bodo ambiciozni, zvedavi in odgovorni – podjetja pa morajo odpreti vrata sodelovanju

Podpredsednik GZS, Igor Zorko, je poudaril, da je ključ do sodelovanja med izobraževalnimi ustanovami in gospodarstvom v uvajanju predmeta računalništva in informatike ter prilagoditvi izobraževalnega modela spodbujanju razmišljanja, učenju učenja in motivaciji mladih, »da so ambiciozni, zvedavi in odgovorni.«

Obenem meni, da morajo tudi podjetja narediti svoj del: »Več vlagati v programe izobraževanja in institucije ter vabiti otroke v branžo z programi vseživljenjskega izobraževanja.« Poudaril je pomen partnerskega povezovanja: »Spodbujanje razvoja idej, projektov in ekip bi lahko podjetja financirala, ustanove pa spodbujale in organizirale v partnerstvu.«

Navdih med znanstveno fantastiko in odgovorno tehnologijo

Inženirka leta 2024, Rebeka Kropivšek Leskovar, je s svojim razmislekom na dogodku odprla pogled v razmislek o odgovorni tehnologiji in vlogi mladih v tem svetu. Kot pravi, jo je na inženirsko pot navdihnila znanstvena fantastika – od utopičnih svetov, kot je Star Trek, ki so v njej zbudili željo po ustvarjanju boljšega sveta, do distopij, kot je Blade Runner, ki jo tudi danes znova in znova opominjajo, »kako lahko nebrzdan tehnološki razvoj v službi rasti škoduje družbi in okolju.«

Mladim, še posebej dekletom, sporoča, naj ne obupajo, če se ne prepoznajo kot »tehnični tipi«: »Sama zase ne bi nikoli rekla, da sem tehnični tip človeka, prej umetniški, pa sem vseeno pristala v inženirskem poklicu. Moja ustvarjalnost mi je na koncu prišla najbolj prav.«

Umetna inteligenca ima ogromen potencial, a tudi odgovornost, da z njo ravnamo premišljeno

Eden izmed sogovorcev na dogodku je bil tudi Uroš Ocepek,  učitelj v Srednji tehniški in poklicni šoli Trbovlje in pionir uvajanja umetne inteligence v izobraževalni proces. V umetni inteligenci vidi veliko priložnost za izboljšanje pouka, tako za dijake kot za učitelje: »

Po njegovem mnenju slovenski šolski sistem še ni pripravljen na integracijo naprednih tehnologij. »Primanjkuje tekočih vsebin, učitelji so prezaposleni, infrastruktura je pomanjkljiva, in politična volja za resne spremembe je šibka. Naše otroke bi morali že zgodaj opremiti z aktualnimi znanji in veščinami.«

Pogled naprej – strateška naložba v znanje in prihodnost

Kot je ob zaključku dogodka poudaril Nenad Šutanovac, direktor Združenja za informatiko in telekomunikacije pri GZS, zbornica vidi svojo vlogo kot povezovalca med gospodarstvom, izobraževalnim sistemom in mladimi talenti. »Uvedba predmeta Računalništvo in informatika v osnovne in srednje šole je nujen korak k zgodnjemu razvoju digitalnih kompetenc. Menimo, da je to strateška naložba v prihodnost, saj mladi že v osnovni šoli pridobijo temeljna znanja o logičnem razmišljanju, algoritmih, osnovah programiranja in digitalni varnosti. Znanja, ki bodo ključna za njihovo prihodnjo zaposljivost in aktivno vlogo v digitalni družbi.«

Dogodek je organiziralo Združenje za informatiko in telekomunikacije pri Gospodarski zbornici Slovenije, v sodelovanju z SRIP GoDigital in ACM Slovenija.