15 december 2025
Na Gimnaziji Kranj so ob 25-letnici delovanja ter sedmem letu projekta Inženirke in inženirji bomo! pripravili osrednji dogodek z naslovom Iskre v očeh prihodnosti. Na dogodku so bili predstavljeni inženirski podvigi motiviranih dijakov, sledila pa je navdihujoča okrogla miza s štirimi inženirskimi gosti, ki so dijake dodatno spodbudili k razmisleku o inženirski karierni poti.
Ravnateljica Lidija Goliad Prelogar je v uvodnem nagovoru poudarila poslanstvo šole pri spodbujanju mladih k tehničnemu razmišljanju in inovativnosti ter izpostavila pomen skupnosti, ki jo je šola z leti zgradila:
»Prave iskre se pokažejo v očeh dijakov takrat, ko dobijo dobro idejo in jim damo prostor ter priložnost, da jo razvijajo,« ter dodala, da »Iskre prihodnosti pomenijo, da lahko vidimo, kako je prihodnost dobesedno v rokah naših dijakov in da je vredno vlagati v to prihodnost.« Spomnila se je tudi začetkov svojega vodenja šole in dejala, da je že takrat vedela: »Naša tehniška gimnazija ima poslanstvo in da lahko skupaj počnemo velike stvari, kar se je tudi odrazilo z dvema nagradama Inženirska iskra.« Posebej je pohvalila tudi dejstvo, da se z vsakim letom povečuje število deklet v tehničnih oddelkih.
Ko inženirstvo rešuje resnične probleme
Viki Petrovič, inženirka računalništva in informatike, razvijalka programske opreme v podjetju MESI je dijakom na konkreten način povedala, kako lahko inženir računalništva pomaga ljudem v praksi: »Razvijamo naprave, ki zdravnikom olajšamo delo, naš slogan pa je Simplifying Diagnostics«. Opisala je, da gre za naprave, ki se povežejo s tablico: »Lahko meriš pritisk, temperaturo, spirometrijo in še veliko drugih stvari, naša naloga je, da se podatki uspešno pošiljajo tja in nazaj med tablico in bolnišničnimi sistemiin olajšajo delo klinikom«.
Marko Mišmaš, inženir elektrotehnike, je dijakom predstavil svoje odgovorno in zanimivo delo kot direktor Agencije za komunikacijska omrežja in storitve, nacionalnega regulatorja na področju telekomunikacij, medijev, pošte, železnice in digitalnih storitev: »Ne le da skrbimo, da bodo vsi mobilni operaterji do konca leta 2025 pokrili 99 % slovenskega prebivalstva s 5G signalom, ampak bomo v prihodnosti tudi pristojni za regulacijo uporabe umetne inteligence v sistemih, ki so povezani z življenjem ljudi.«
Poklic, ki se skriva v vsakdanjih predmetih
Nuša Bremec, inženirka strojništva, zaposlena kot tehnologinja v orodjarni podjetja MAHLE Electric Drives Bovec in nominiranka za inženirko leta 2025 je dijakom približala delo v avtomobilski industriji: »Večina komponent, ki jih izdelamo, pristane v avtomobilih, kot so Opli, BMW-ji, Mercedesi, celo Ferrariji. Prepričana sem, da 80 odstotkov vaših staršev ima v svojem avtomobilu vsaj eno komponento iz naše firme.« Spominja se je tudi svoje odločitve za študij: »Starši so me nekako bolj potiskali v študij primerjalne književnosti, vendar so me bolj zanimale naravoslovne smeri. Danes je moje delo kot inženirke strojništva zelo zanimivo in polno zagona.«
Luka Kambič, inženir strojništva in razvojni inženir v podjetju Pipistrel je dijakom predstavil, da delo inženirja ni nikoli dolgočasno in da vsak dan prinaša nove izzive. Kot je pojasnil: »Največji izziv in zanimivost je prilagodljivost, saj nikoli ne veš točno, kaj te čaka. Vsak dan je poln komunikacije, koordinacije recimo z elektrotehnikom, programerjem, nabavo, proizvodnjo, manjka pa tudi ne strojniškega načrtovanja in simulacij, torej se vedno nekaj dogaja.«
Mednarodne izkušnje kot odskočna deska
Kambič je z dijaki podelil zanimivo izkušnjo iz tujine in poudaril, da se preko teh priložnosti veliko naučiš: »Kot študent sem bil del Edvard Rusjan Slovenian team, kjer smo mogli izdelovati letala za posebne naloge,« poudaril je, da takšna izkušnja prinaša veliko praktičnega učenja: »Na študiju sem se res naučil, kako je delati v skupini, konkretno pa sem lahko svoje teoretično znanje prenesel v prakso in se preko tega ogromno naučil in eksperimentiral, kar sicer ne bi mogel.«
Mišmaš je dijakom svetoval, naj izkoristijo vsako mednarodno priložnost, saj te izkušnje pomembno oblikujejo tako osebnostno kot strokovno. Povedal je: »V sedemnajstih letih sem odšel v Kanado na poletni tečaj angleščine, kjer sem se naučil jezika, spoznal drugo kulturo, hkrati pa dobil dobre ideje in razširil obzorja, ker so stvari delali drugače, kot pri nas.« Poudaril je, da mu je prav ta mednarodna izkušnja služila tudi pri karieri: »Inženirstvo je globalno in dejstvo, da ste odprti za tuje predloge in da znate z njimi komunicirati, je neprecenljivo.«
Zaupajte sebi in svoji poti
Na koncu je Bremec dijakom svetovala, naj zaupajo sami sebi: »Sledite tistemu, kar vas žene, ne ozirajte se na okolico. Zaupajte svoji intuiciji in to bo tisto pravo.« Petrovič je dodala: »Preizkusite se v čim več stvareh, ker šele takrat boste vedeli, čemu želite slediti ali pa vas bo pot peljala tja, kamor je prav.«